HTML

Budapestdecsodas

Budáról+Pestről minden fontos információ, érdekességek!

Etarget hírdetés

Bejegyzések

Friss topikok

  • mihalytoth: A BKV hajók menetrendjét eleddig homályos okból csak letölthető 2 megás PDF-ben lehetett elérni, m... (2012.07.17. 21:39) Első útján a BKV hajója - LIVE

Címkék

Partnerek

  Google Pagerank mérés, keresooptimalizálás

Indavideó

Indafotó képek

Naptár

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

Szovjet emlékmű épült a Kálvinon

2012.07.16. 11:29 rakiczki

Múlt héten egészen véletlenül kerültem el a Kálvinra: egy Budapesten átívelő tabletes versenyt szerveztünk egymással Ádámnak, és az egyik feladatot pont a Szabó Ervin könyvtárban kellett megoldanom. A kalandot videóra rögzítettük, ha megnézitek, az elején lehet is hallani, ahogy Ádám figyelmeztet a várható nehézségekre: "Még nem is tudod, mennyire szopatós eljutni most a Szabó Ervin könyvtárba". Akkor még tényleg nem tudtam, mire gondol, aztán amikor megérkeztem, kiderült: az összes környező utcát lezárták Bruce Willis és stábja kedvéért, a Die Hard forgatása ugyanis nem állt meg.

A Reviczky és az Ötpacsirta utca úgy tele volt a stábautókkal, hogy gyalogosan is kihívás volt közlekedni, a Múzeum utcában meg látszólag egy teljes házat megszállt a forgatócsoport: csak a megfelelő igazolás felmutatásával lehet belépni a kapun, odabent meg úgy rohangáltak az emberek, mint hangyák a várukban. De mindez semmi ahhoz képest, ami a Kálvinon történt. A tér volt az első, amit megláttam a forgatásból, következésképp nem is tudtam, hogy forgatásról van szó. Éppen ezért úgy meglepett a látvány, hogy elfelejtettem ránézni a lámpára, és majdnem elütöttek a pirosnál, ahogy döbbenten tekertem át az úton. Lássuk be, a földből 2012-ben kinövő Szovjet emlékmű azért elég meglepő. A díszletesen olyan jól dolgoztak, hogy a cucc még közelebbről nézve is valódi kő-emelvénynek tűnt, hát még az út közepéről. Sőt, erősen emlékeztetett arra, ami a Szabadság téren van, mintha a kistestvére lenne annak.

Persze csak néhány másodpercig hittem azt, hogy emlékművet építettek a Kálvinra, majd miután rájöttem, hogy az ilyesmi kizárt, jobban körülnéztem és észrevettem a többi díszletet. Ezentúl viszont nem hagyom magam megszívatni. Ha a következő hetekben bármi meglepőt vagy váratlant tapasztalok Budapesten, biztosra veszem, hogy az egész a Die Hard-osok műve. Első gyanú: szinte biztos, hogy ők kezdték el szétbontani a Bazilika lépcsőjét a múlt héten, másnak ugyanis biztos nem jutna ilyesmi az eszébe a turistaszezon közepén.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://budapestvaros.blog.hu/api/trackback/id/tr274659619

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása